محرک های افزایش قیمت در بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، همانطور که در روند بازار شاهد هستیم، افزایش صدور پروانه های ساخت در تهران و نقاط دیگر کشور به عنوان محرکی برای تقاضا در بازار آهن و فولادهای ساختمانی بشمار می رود. از طرف دیگر نزدیکی به روزهای پایانی سال را می توان محرکی دیگر برای رشد قیمت ها دانست چراکه در بازارهای جهانی نیز جرقه های رشد قیمت به چشم می خورد و بازارهای داخلی نیز به طبع آن قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش داده اند.

البته ناگفته نماند که نوسان قیمت دلار و سکه هم موضوع مهمی است اما این امر به اندازه ای نیست که بتواند محرکی روانی برای بازار فولاد باشد. در حال حاضر حتی با وجود تقاضای کم نیز شاهد افزایش ظرفیت تولید در بازار فولاد هستیم یعنی واحدهای تولیدی با افزایش توانمندی تولید روبه رو هستند اما اکثر آنها حجم محصولات تولیدی خود را به بازار تزریق نمی کنند و این موضوع به معنای افزایش عرضه در بازار نیست؛ اما در نهایت این امر با برتری عرضه بر تقاضا در بازار شناخته می شود و تجمیع این موارد ناخودآگاه پتانسیل افت نرخ را در بازار قوت می بخشد اما تاکنون شاهد این امر نبودیم.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر محرکی به بازار تزریق شود که بتواند به کاهش قیمت ها کمک کند، بازار به راحتی وارد فاز کاهشی خواهد شد اما چیزی که بیش از همه می تواند منجر به افت قیمت ها شود، افزایش اعمال تخفیف و تلاش برای افزایش حجم فروش می باشد. در نتیجه نیز به دلیل نزدیکی به روزهای پایانی سال و مشکلات مالی کارخانه های فولادی تلاش برای فروش با قیمت های پایین تر اما بصورت نقدی تقویت خواهد شد که امیدواریم بنا بر وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری شاهد کاهش قیمت ها و افزایش معاملات باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: